zainab's FotoPage

By: Zai KuLiM

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 7-Mar-2008 08:10 Email | Share | Bookmark
ApA Yg AdA SeKeLiLinG UmaH MaK AkU

 
 
 
 
Pokok Janggus..
Besar tul nangka nie....


Ok hari nie aku nak letak pic ttg apa yg ader sekililing umah mak aku kat kampung tu....Aku nie mmg anak jati kg nie..nama kg aku Kampung Bikan,Labu Besar.Kulim,Kedah Darulaman..Aku nie nama jer org kampung tp kadang2 buah2 atau ulam2 kg nie aku tak berapa tahu sgt..ok kalau sesiapa tahu tu bagitau ler kat aku senarai ikut nombor yg aku kasi nie er???



Cantek tak????? Umah Kampung ha...Dah 18 tahun tinggal cini..dulu tinggal kat kg tu gak tp jauh kit dr umah nie...



Pic#1



Pic#2=Terung nie plak..aku sajer gatal tgn pi pegang dia tgk2 adoii...terkena duri sakit tul...ader duri upanyer pokok terung kecil nie....tak padan dgn buah kecil jer tp ader pertahanan diri....geram tul aku..



Pic#3=Buah nie boleh mkn tp tak berapa nak sedap...tp budak2 kg tu selalu ambil....seronok tgk diaorang mkn.....



Pic#4



Pic#5



Pic#6



Pic#7=Rasa nyer nie yg tak leh buat asam pedas..ader satu g yg leh buat asm pedas..aku tak tau plak yg mana...eee...korang pernah mkn tak asam pedas keladi..mmg terangat beb.......mak aku selalu buat.......tp kena pandai siang keladi tu kalau tak lidah akan rasa gatal2. bila mkn...



Pic#8=Limau purut nie mmg berbuah dgn jaya nyer....



Pic#9=Nenas nie ader 3pokok jer yg lain dah mati...nie salah satu pokok yg nak pupus dah kat umah aku.....susah tul dia nak hidup....



Pic#10=Pegaga nie mmg byk sampai tak termkn....biar jerr dia menjalar....



Pic#11



Pic#12=Sedap buat ulam dan letak dlm laksa....



Pic#13=Nie pun tumbuh segar tul kalau musim hujan lagi ler.....



Pic#14=Pokok bunga raya byk kegunaannyer....korang tahu sendirikan....



Yang aku tak tahan tgk pokok cabai nie..nie bukan mak aku tanam tp dia tumbuh sendiri dekat pintu belakang umah aku..buka jer pintu leh ambil cabai nie..byk plak buah nyerr....ader ka tumbuh cam tu....tersenget2 ha pokok dia....



Perigi nie atau telaga(Kedah)masih ader air..mak aku selalu ambil air utk siram pokok bunga dia....Bukan utk mandi atau masak...



Dulu Warna biru sekrg dah tukar... tu adek lelaki aku yg bongsu punyer keje.....Abis motor aku diaorang kejekan...motor tu aku guna setahun jer pastu aku beli keta...duit hasil peluh sendiri...rasanyer dah 8tahun umur motor nie...



Motor nie ler aku buat cover magazine hari tu..org nak beli ayah aku tak nak jual...antik tu.....sekrg ramai budak muda sekrg pakai motor nie siap ader club g ha..CLUB HONDA 70



Nangka nie dr kebun ayah aku...selalu jer jadi buah pokok nangka nie..sampai tak lalu dah nak mkn nangka



Ha sekrg aku nak proses nangka nie dgn mak aku...adoii kena getah dia yg aku tak tahan tu....



Kuning tul....



Jemput mkn.....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net